داربست درک پژوهش آموزشی علمی از طریق معلم
نوشته شده توسط : alireza

چکیده این مقاله نتایج یک مطالعه کیفی اثربخشی مداخله آموزشی خواندن انتقادی مبتنی بر کنفرانس معلم/دانش آموز (TSC) و آموزش متمایز (DI) را در بهبود درک و ارزیابی شرکت کنندگان از تحقیقات آموزشی منتشر شده گزارش می کند. TSC و DI مستلزم استفاده از زیرمجموعه‌ای از استراتژی‌های آموزشی از جمله پیش تدریس، انتخاب خود مقالات نقد شده، یادگیری مشارکتی، آموزش تعبیه‌شده، آموزش گسترده، تأمل در چالش‌های دانش‌آموزان، ارائه بازخورد سازنده، توانمندسازی دانش‌آموزان برای توصیف احساسات خود، ارزیابی است. یادگیری خود و تعیین اهداف و برنامه هایی برای توسعه بیشتر. گروهی متشکل از 11 (11=n) دانشجوی فارغ التحصیل تازه کار در یک دوره 15 هفته ای شرکت کردند که در طی آن چندین کرج داربست  مقاله منتشر شده در مجلات را نقد کردند و تجربیات خود را بازتاب دادند. نتایج تجزیه و تحلیل موضوعی گزارش‌های بازتاب شرکت‌کنندگان نشان داد که احساسات اولیه دلهره و اضطراب آنها به رشد خودکارآمدی آنها به عنوان مصرف‌کنندگان و طراحان تحقیقات آموزشی تبدیل شده است. به همین ترتیب، شرکت کنندگان از مداخله آموزشی مورد مطالعه برای تبدیل شدن به خوانندگان ماهرتر و در توسعه روابط حمایتی بهره بردند. پیامدهای مطالعه، محدودیت‌ها، و پیشنهادهایی برای تحقیقات بیشتر که توضیح می‌دهند چه استراتژی‌های آموزشی خاصی که تحت TSC و DI طبقه‌بندی شده‌اند در دستیابی به نتایج مطالعه مؤثرتر بودند، مورد بحث قرار می‌گیرند.

مقدمه نقد مقالات مجلات یک استراتژی آموزشی رایج در نصب داربست دوره های کارشناسی ارشد و افتخاری در موسسات آموزش عالی در زمینه های مختلف آموزشی بین المللی بوده است. این عمل بر این فرض استوار است که خواندن مقالات پژوهشی به طور مؤثر و کارآمد نوعی سواد علمی است (نوریس و فیلیپس 2003). به این ترتیب خواندن و نوشتن صرفاً به عنوان ابزاری برای ذخیره و انتقال دانش علمی تلقی نمی شوند. در عوض، خواندن و نوشتن به عنوان محوری برای علم در نظر گرفته می شود، زیرا امکان بررسی انتقادی، تجزیه و تحلیل و تأمل در تحقیقات منتشر شده را فراهم می کند. در همین راستا، به کارگیری تحقیق در عمل به عنوان یک رویکرد مؤثر برای آماده سازی و توسعه حرفه ای مستمر معلمان تأیید شده است (بیلی، کرتیس و نونان 1998؛ مکالیستر 2018؛ ملت 2018). دانشجویان فارغ التحصیل مبتدی در برنامه های تربیت معلم باید باشند

غیث، آواداغیث، قاضی م. و غاده م اوادا. 2022. "درک داربستی از تحقیقات آموزشی علمی از طریق کنفرانس معلم/دانشجو و آموزش متمایز." پرس و جوی آموزش و یادگیری 10. https://doi.org/10.20343/teachlearninqu.10.8 2 در سواد آکادمیک و هنجارهای گفتمانی حوزه های تخصصی خود اجتماعی شده اند (داف 2010). آنها همچنین ملزم به دستیابی به شایستگی های برنامه هدفمند و نتایج یادگیری مورد نظر خود هستند. به طور خاص، آنها باید پایگاه دانش خود را برای تدریس از نظر محتوا، دانش آموزشی و درسی ایجاد کنند. علاوه بر این، آنها همچنین باید مهارت های لازم برای مفهوم سازی، انجام و گزارش تحقیق پایان نامه خود را توسعه دهند.

به همین ترتیب، معلمان ضمن خدمت، اغلب به خواندن مقالات مجلات، در میان ابزارهای دیگر مانند شرکت در کنفرانس ها و شرکت در کارگاه ها، برای افزایش آگاهی در مورد نقاط ضعف و قوت خود، کسب دانش جدید، حل مشکلات، ارتقاء مهارت ها، پیشرفت شغلی و پیشگیری از آنها متوسل می شوند. فرسودگی شغلی (وونگ 2011). در همین راستا، Macalister (2018) در یک نظرسنجی اخیر به این نتیجه رسید که خواندن یک کتاب یا مقاله در مورد آموزش زبان، شایع ترین عملکرد گزارش شده برای توسعه حرفه ای است که پس از آن شرکت در کنفرانس ها، شرکت در دوره ها، و پیوستن به گروه ها و بحث های حرفه ای آنلاین است. به همین ترتیب، نیشن (2018) در تاملی اخیر در مورد تجربه شخصی طولانی خود به عنوان معلم و محقق زبان، بر اهمیت این موضوع تأکید کرد که آموزش "عمل باید تا آنجایی که ممکن است بر اساس تحقیق باشد" با توجه به اینکه "... این نشان دهنده کاربرد در زبان شناسی کاربردی» (138).

با این حال، علیرغم محبوبیت آن به عنوان یک استراتژی آموزشی، خواندن و نقد مقالات پژوهشی، اغلب، یک تجربه دلهره آور و چالش برانگیز برای دانشجویان فارغ التحصیل تازه کار است. به این دلیل که چنین مقالاتی مملو از واژگان ناآشنا هستند، شامل مفاهیم خاص رشته می‌شوند و به دانش پیش‌زمینه در طراحی تحقیق و رویه‌ها و تکنیک‌های جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش‌دهی داده‌های کمی و کیفی نیاز دارند. علاوه بر این، محققان SoTL چالش‌های دیگری را که دانش‌آموزان در درک و انجام تحقیقات با آن مواجه هستند، ثبت کرده‌اند (Ciarocco، Strohmetz و Lewandowski 2017؛ Nind، Kilburn و Luff 2015). بر اساس ترکیبی از 89 مطالعه بین‌المللی از کشورهای مختلف، Earley (2014) گزارش داد که دانش‌آموزان تمایل دارند مرتبط بودن یک دوره روش تحقیق را زیر سوال ببرند و در مورد آن مضطرب یا عصبی هستند. به این ترتیب، دانش آموزان ممکن است علاقه یا انگیزه ای برای یادگیری مطالب نداشته باشند و ممکن است تصورات غلط و نگرش های منفی در مورد تحقیق داشته باشند. به طور مشابه، کینگزلی و رابرتسون (2017) بیان کردند که دانش‌آموزان در علوم اجتماعی ممکن است جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها را کاری دشوار و بی‌ربط به زندگی روزمره درک کنند. علاوه بر این، این محققان تنوع دانش‌آموزان را از نظر دانش پیشینه تحقیق برجسته کردند و پیشنهاد کردند که سبک‌های معلمان، ارائه بازخورد سازنده و توانمندسازی دانش‌آموزان عوامل مهمی در ایجاد اعتماد به نفس، انگیزه و شایستگی آنها برای درک و انجام آن‌ها است. پژوهش.





:: برچسب‌ها: داربست , داربست در کرج , داربست در کردان , نصب داربست , اجاره داربست ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: